'The Nun 2', the most watched movie of the moment and why people love horror
Despite Barbie's hype. the most watched movie over the last weekend was The Nun 2.
With a profit of 30.1 million dollars, in 72 countries. The Nun 2 once again confirms the popularity of the horror genre.
The low budget of a film often matters little. We love the genre because it has the ability to tickle the right chords in our psyche. "Horror scenarios have the ability to represent the contents of one's inner world in an acceptable and appealing way, for example violent and aggressive impulses, or even excitement associated with danger and fear," explains psychiatrist Gianluca Ficca, to HuffPost .
'These are universal contents, which each of us touches in the deepest and most 'animal' parts of the Nervous System, and which naturally must be restrained in our lives. A horror film triggers a cathartic process that helps alleviate these issues.'
Kur shikojmë një film horror ne jemi më vigjilentë, sikur të jemi gati për t'iu përgjigjur një kërcënimi. Këta filma manipulojnë aktivitetin e trurit për të përmirësuar gjendjen tonë të zgjimit gjatë shikimit, siç zbulohet nga një studim nga një universitet në Finlandë. Studimi nisi duke krijuar një renditje të filmave më të frikshëm të 100 viteve të fundit, falë edhe kontributit të 216 entuziastëve të filmit. Në krye të dhjetëshes së parë shfaqet 'The Devil's Backbone', një film i vitit 2001 me regji të Guillermo Del Toro. I ndjekur nga Goksung - Prezenca e Djallit, një film korean i vitit 2016, me një komplot të veçantë që përfshin, demonët, zombitë dhe madje edhe ekzorcistin. Eksitimi u zbulua se ishte arsyeja e dëshirës për të parë një film horror, i cili gjithashtu bëhet një justifikim për t'u shoqëruarme dikë, sepse përgjithësisht njerëzit nuk preferojnë t'i shohin vetëm. Doli gjithashtu se filmat e natyrës psikologjike ose të bazuara në ngjarje reale konsiderohen si më të frikshmit dhe gjërat e padukshme ose të nënkuptuara janë më të frikshme sesa ato që mund të shihen.
For the research, 37 volunteers were then asked to watch two films, The Conjuring 2 and Insidious, while an MRI was performed. It turns out that as anxiety slowly increases, brain regions involved in visual and auditory perception become more active. After a sudden shock, brain activity is more prominent in areas involved in processing emotions, assessing threats and making decisions.
Teenagers are particularly susceptible to the allure of the genre and choose horror over any category.